2007. december 7., péntek

SOA, WS, ilyesmi...

Olvastam a múlt héten egy olyan véleményt, hogy a SOA-ban egyszerűen nem kellenek tranzakciók, mert azok amúgy is csak üzlet-specifikus dolgok, úgyhogy legyek szives re-eninerelni a teljes rendszerünket. Ezzel vagyok jól kisegítve, egyrészt a rendszer tervezése még annyira sem az én hatásköröm mint beleszólni a mások rendszereinek implementációs részleteibe, másrészt a tranzakciók annyira természetes kis keretet adtak a programozáshoz, hogy az ember nem szivesen mond le róluk.

Most úgy néz ki, van végre olyan webservices stack, ami ismeri az ide vonatkozó WS-Coordination és WS-AtomicTransaction szabványokat, mégpedig a Sun Metro nevű cucca. Ezzel kapcsolatban megvan minden, amit a Sun cuccaiban nagyon nem szeretek:
  • Zavaros névadási konvenció, minden kanyarban másképp hívják a gyereket.
  • A dokumnetációban mindenhol más Sun termékekre hivatkozik, pl Netbeans és Glasfish. Nekem nem kell a netbeans, én azt szeretném tudni, hogy az XML-be hol kell beletúrni, és arra is fel kell készülni hogy a cuccaink soha nem fognak glasfish-en futni.
  • A furi licensz miatt nem lehet felpakolni a maven repository-ba.
Szóval túlélhető, de kemény menetnek igérkezik a most indított prototype project, most még mindenki optimista. Aztán majd meglátjuk.