2008. október 1., szerda

Hiánycikk

Ma keresgettem olyan api-t, ami tud tar (azaz unix tape archive) formátumot olvasni mint stream. Egy közismert van: ant. Nem éppen erre találták ki, de van benne ilyen, egy task is épül rá.
Kicsit kényelmetlenül éreztem magam amikor a pom-ba bedobtam az antot mint függőséget, úgyhogy kicsit körbenéztem hogy mit lehetne helyette. Ezt találtam: commons-compress. Nagyon tetszik az API-ja, eltakarja a archiválás és a tömörtés implementációs részleteit, szép egységes interface mögé rejti, ilyesmi. Talán jó is lett volna, viszont nincs belőle release és incubatorban van jó ideje. Az én cuccomnak viszont pár héten belül szerepelnie kell, úgyhogy talán mégsem.

Viszont az szomorú, hogy az archivum formátumok kezelésére ezek szerint nincs elterjedt, fullos és kiforrott api. Egy ilyen hétköznapi formátum, mint a tar...