2009. június 18., csütörtök

Eclipse DemoCamp frissen

Ma este betértem az Eclipse DemoCamp 2009 rendezvényre, szocializálódni és telepakolni a szatyromat információkkal. A hely egy kellemes kis teázó a vár aljában, a hőmérséklet és a népsűrűség is sokkal kellemesebb volt mint tavaly. Persze nem azért, mert kevesebben voltunk :) Kicsit lassan rázódtam bele a hangulatba, inkáb már csak az első előadás után kezdtem kommunikálni emberekkel.

Előadások...

Bocsi, még mielött nekivágok... Nem próbálom hitelesen visszaadni az előadások tartalmát, az biztosan elérhető lesz majd valahol, a saját reakcióimat írnám le ide velük kapcsolatban.
  • Nagy Gergely: Dependency Management with Ivy and IvyDE
    Demókkal megtűzdelt előadás volt arról, hogy az Ivy-t hogyan lehet fejlesztőbarátabbá tenni egy eclipse plugin segítségével. Volt is benne apróbb bug, egyszerű javítással. Ahol kicsit nekem elakadt a lélegzetem, az a repository modell volt. Miért lett ez ilyen bonyolult?
    Feltettem az a kérdést, hogy ha "csak például :)" én mavent használok, de a cég egy másik csapata ivy-t és ant-ot, tudnak-e ők nekem olyan mavenes descriptort generálni a ivy dependency-kből, amivel az én mavenes projecteim tudják használni az ivy+ant kombinációval buildelt cuccot. Gergely mondta, hogy nincs ilyen megoldás és Jason hozzátette hogy igazából nem is lehet, a két project classloader rendszere teljesen más és összeegyeztethetetlen.

    Kövekeztetés: a Cégen belül ha valaki ilyet használ, az nekem nem segítség. Továbbra is hímezhetem kézzel a pomokat.

  • Jason van Zyl: Next Generation Enterprise Builds: Maven, Mercury and Tycho
    Külföldi sztárelőadóval folytatódott a build eszközök harca :)

    Szóval Jason elegánsan átsiklott a maven 3.0 téma felett, ahol én meglepődtem, mert a maven 3.0-ról most hallottam elösször és nagyon érdekelt volna erről minnél több infó, de ennyit kaptunk: minden működni fog a maven 2.x-ből 3.0-on is.
    A m2eclipse alias Tycho igazán meggyőző demó volt. Persze volt benne pár apróbb hiba, mint minden live demóban, de talán végre eljött az ideje, hogy beálljak a sorba és elfelejtsem az 'mvn eclipse:eclipse' parancsot. Amúgy is túl geek-es volt, windowson meg rettenetes.
    A nexusról nem sok újat tudtam meg, mondjuk azon amennyire tudtam rajta tartottam a szemem. Az első pár feature requestet én dobtam be rá és igazából elégedett vagyok azzal amit kaptam ingyen :) A kérdésem az volt hogy mi az, ami kiemeli a nexus-t a maven repository managerek versenyéből. Jason alapvetően a stabilítást és a teszteltséget emelte ki, valamint hogy az archiva igazából bebukóban van.
    További információmorzsa: a nexus a jsecurity-t használja azonosításra és csak 1 hét volt beintegrálni, ami jobb mint a spring-security. Volt nekem is pár problémám a spring-security-vel, de soha nem szúrtam el rá 1 hetet. A rekord egy régi grails-es projectemen volt 2 estényi gubancolás, mert akkor még a grails is gyerekcipőben járt, meg groovy-ban is az volt az első dolog amit írtam. Házi feladat: jsecurity


    Félig meddig ide tartozik, és a következő blog postom arról fog szólni hogy milyen torkos szívás volt generált JPA kódra írt teszteket futtatni mavennel. Pff, a kódgenerálás a múlt század. Nekem az idl compilerek jutnak róla eszembe.

  • Bánfai Balázs, Török Zsolt: Transition from classroom to real-life software engineering
    Nos ebből a szempontból az én karrierem - ha beszéljetünk ilyenről- nem a szokásos dolog. Soha semmi hasznosat nem tanultam iskolában főleg nem informatikáról, és bár jártam egyetemre, úgy érzem hogy -persze csak intellektuális- pofonokon kívül mást nem kaptam. Persze kell a karó a virág mellé, de hát... kéne a virág a karó mellé.
    Úgyhogy erről kimentem dumálni a teázó elé, aztán pedig hazatekertem.

Köszi a szervezésért és a kajáért a B2 International-os arcoknak!

Sziasztok, boldog csütörtököt!