2010. február 26., péntek

File upload tesztelés

Csak egy gyors recept.

Tegnap este a file upload funkciót tuningolgattam* egy munkahelyi projecten és azon gondolkodtam hogy ezt hogyan teszteljem. Gyorsan ezt sütöttem ki: wireshar-kal felvettem, ahogy curl-lal elküldöm a postot, kivágtam belőle a http headereket és lementettem a teszt resources könyvtárba. A teszt kiolvassa, betölti a spring-test (régebben spring-mock) csomagban található MockHttpServletRequest tartalmába, valahogy felépíti a servletet (vagy controller spring esetén és akkor pl már inkáb unitils-szel inicializáltatom), egyszerűen csak meghívom a service metódust rajta és innentől a kód teljesen azt is heheti, hogy tényleg egy appserver-ben fut.

*: igen, úgy tűnik a szokásos fileupload-on van mit tuningolni, egy streaming megoldástól lényegesen jobb futást várok, mint sima tutorial-os cucctól, még ha nehezebb is használni.