Gyónás következik... Kicsit nehéz volt elmagyaráznom az operátoroknak is és végülis szerintem csak félig lett a vége megértés és a másik felében inkább napirendre térés, de mostanában számos JMS queue ütötte fel a fejét, aminek mindkét végén ugynanaz a webapp áll. JMS-t egyébént arra használja az ember, hogy más szolgáltatásokhoz üzeneteket küldjön és nem mellesleg biztos akar abban lenni hogy nem is alkalmatlankodik a kéréssel és egyszer ki is lesz szolgálva. Nos nekem ilyen nem áll rendelkezésre, nekem sima SOAP és egyéb http backendek vannak. Szóval amikor a webappom kiveszi a kérést a JMS-ből, akkor egy SOAP hívást küld tovább. Ha nem sikerült (pl network outage, server crash valahol, konfigurációs gubancok, satöbbi), akkor bátran és nagy magabiztossággal eldobom az exceptiont a message meg mehet a dead letter queue-ba vagy konfigtól függően újra besorolásra, legközelebb hátha több szerencséje lesz.
Szóval ez nekem olyan eccerű megoldásnak tűnik, JMS-SOAP bridge. Nem lesz ez mindig muszáj, már úton van a CXF-ben is a soap-over-jms cucc, más web service stackokban már talán ott is van.
Csak ennyit akartam mondani, köszönöm a figyelmet.