2008. január 16., szerda

JUM 2008-01-16

Az idei első Java User Meeting aka Paláver. Bevetettem egy kis gerillamarketinget a JHacks ügyében (köszi a lehetőségért :)), mire haza értem már új snippeket láttam. Köszi köszi :)
Szóval ezek voltak...
  1. Kuvera: JasperReports
    IReports tervezővel bemutatva a Jasperreports. Elég jól nézett ki a dolog, nekem viszont a BIRT riporttervezője kicsit tökösebbnek tűnik, főleg hogy abba az IDE-be van építve amit amúgy is használok.
    Igen pontos és részletes bemutató volt, szerintem kicsit túl pontos és részletes, pl a classpath beállítások kevésbé lényeges dolgok...
  2. Balogh Péter: SCA, SDO
    Az első cégember a JUM történetében, az IBM-től. Hát vannak az IBM szoftverekkel előitéleteim, ezt az előadást is így szemléltem, mindenesetre elég szinvonalas összefoglaló volt. Majd az apache tuscany házatáján jól szét fogok nézni.
    A melóhelyi SOAP gebaszolásokkal pont egy fényévre vagyunk ettől a szinttől, de keményen követjük a trendet gyökkettő sebességgel.
  3. Java 7 vitafórum TVik vezetésével
    Új műfaj a JUM-on, és elég jó indítással szerintem. Nekem nagy megkönnyebbülés volt hogy nem csak én fújolok a java-xml integrációra, hanem minden jelenlevő. Viszont mi lesz a javával?
    Hát ha szabad tippelni, a java 1.5 a csúcs volt, már ebben is volt pár aknamező feature mint pl autoboxing. Lassan kevésbé lényegessé válik a java nyelv, sokkal inkáb lényeges lesz a java runtime.
    Lassan be kell szerezni a Groovy könyveket (nekem már kipipálva), 1-2 éven belül talán már hazai álláshirdetésekben is megjelennek követelményként alternatív JRE-alapú nyelvek ismerete. Majd nosztalgiázva gondolunk vissza azokra az időkre, amikor még volt normális editor ahhoz a nyelvhez, amit használtunk.