2008. május 29., csütörtök

JUM hogyistovább

Na, szóval a következőképpen zajlott a JUM "szervezői" gyűlése. Összefutottunk a Moszkva téren abban a kis kertes kocsmában, első körben mindenki elmondta hogy mi az amin változtatna.
Ahogy nekem leszűrődött a nagy összhang, mindenkinek kb ugyanaz volt, ami szúrta a szemét.
  • Kicsit elkanyarodtunk az eredeti JUM ötlettől.
  • Lassú, döcögős, néha minden ok nélkül várunk
  • Néha összeszedetlen, néha nem tudjuk hogy ki következik, egyáltalán mi is lesz műsoron.
  • Karenin felvetette hogy a honlap nem túl fullos, szerintem ez nem olyan nagy baj.
  • Viszont hogy nincs online verzió, az némileg nagyobb probléma
  • Az, hogy utólag szedegetjük össze az előadók blogjaiból a prezentációkat, na az is lehetne jobb.
  • Szintén Karenintől: nincs név konvenció. JUM versus Java Paláver. A domain JUM, de mindenki másként hívja. Én szeretem a TLA-compliant dolgokat :-)
A következő megoldások körvonalazódtak a formára vontakozólag:
  • Lesz hoppmester. A személye mindig változik, nehogy megutáljuk. :-) Mindenesetre ő fogja lökdösni az előadókat. Időkeret lesz, de nem volt szó stabil méretről. Majd a téma eldönti. Ennek a pontos hogyanait és mikéntjeit még azért le kellene tisztázni szerintem.
  • Az előadás anyagát (prezentáció, kód) előre be kell küldeni majd. Egy héttel a JUM elött ebből leszűrődik hogy miről lesz téma. Kérdés: ki fogja leszűrni és pontosan mi alapján?
  • Online verzióra pl a ustream.tv
  • Jobb marketing (logo?)
Tartalom újítások:
  • Több részvevői interakció. Lehet minden JUM-on lesz vitázós rész.
  • Hazai projectek fejlesztőit meghívnánk
  • Céges emberek meghívása, például az IBM-es srác előadása nagyon pöpec volt. Motiváció a cégeknek: lehetőség a technológiáik bemutatására, embertoborzásra, kis ismerkedés, ilyenek. Persze marketing nem jöhet szóba. Szakmai tartalom, BS nélkül. Ezért is jó lesz, ha be kell dobni előre az előadás anyagát.
Szóval az önszerveződést felváltja egy minimális kontrol, továbbra is bárki jöhet elmondani hogy mivel foglalkozik, végighalgathatja az előadásokat, és továbbra is totál ingyen. Ne igyál higítottsört se a büfében érte, tényleg ingyen van :-)
Ja és hogy mikortól lesz ez? Nyáron talán valószinűtlen, kora ősszel inkáb. Addig szerintem még elég sok dolgot le kellene tisztázni, de -most még- bőven van időnk. Megcsináljuk, aztán meglátjuk. Majd addig talán hoppmesterkedek és kérdezősködök hogy mi hogy megy, csak hogy el ne felejtődjön a lista :-)

Ennyi jutott eszembe így egy héttel utána. Írtam jegyzetet is persze, csak bent hagytam a fiókomban. Úgy a hasznos ám...