2010. július 1., csütörtök

Cowboy Coding Manifesto

Annak ellenére hogy már másfél éve egyedül dolgozok (ami elég unalmas) és emiatt a scrum metodikát -vagy legalábbis jó részét- a sutba dobtam, a munkaadóm elküldött egy scrum trainingre. Azért nem volt tejesen haszontalan, nem írnék most róla részletes beszámolót, csak pár dolgot gondoltam vele kapcsolatban:
  • Kell-e egy scrum csapatnak dokumentálnia? - Erre nekem az lenne a válaszom, hogy HA a ügyfél kéri és csak azt amit kért. Amit senki sem fog elolvasni az ugyebár "waste". Például az OpenSSO-val hogy hogyan integrálódik a webalkalmazásom, nem hiszem hogy bárki elolvasná amit erről írok, de ha egy fejlesztő belenéz a kódba, szerintem értené (nagyon remélem :) ). Mindenki más állította hogy egy feladat akkor kész, ha dokumentálva van. Én ezt kivenném a kész definíciójából. A user doksin kívül egy ilyen feladathoz nem nagyon kell doko. Architektúra doko? Egy ennyire plain webapphoz?
  • Mondjuk azt meg is beszéltük, hogy ha nem adottak a feltételek (mint esetemben) akkor kár is erőltetni a scrumot. Szóval ennyiben maradtunk.
  • Egy processz nem hoz tavaszt. Az emberek visszazökkennek a megszokott munkatempójukhoz. Mondjuk ezért kell egy dedikált scrum master, de hát kinek van erre pénze?
  • Azért ahhoz bátorság kell, hogy idomítsd a munkaadód magas beosztású képviselőit. Pedig erre szükség van.
  • A scrum egy elég szigorú process és a training után már nem tartom annyira minimalistának. Szerintem ez már kicsit ellentétben áll az agile kiáltvány első pontjával.