2012. január 4., szerda

git

Az utóbbi fél évben több időt töltöttem git parancsok kiadásával, mint tényleges java kód fejlesztésével. Ha így nézzük, a git nem valami hatékony eszköz. Persze könnyen lehet, hogy a leghatékonyabb eszköz arra, hogy patchetekt formázz, átrendezz újraírj, brancheket csinálj lokálisan, satöbbi satöbbi. Csak az a baj vele, hogy én pont ezzel nem akarok sok időt eltölteni. Java szoftverfejlesztő vagyok, java szoftvert fejlesztek és hibákat javítok, elég sok munkám akad és nekem ez a pöcsölés a gittel csak nyűg.
A tanulási idő is kicsit hosszabb. A subversionban mondjuk tudnod kell úgy 3-5 egyszerű parancsot ahhoz hogy egész jól elboldogulj vele. A gitben a duplájával se jutsz sokra, a paraméterezés pedig egészen elcseszett. Ennek megfelelően rengeteg embernek vannak vele nehézségei és úgy tűnik egy kicsi de nagyon elkötelezett rajongótábor nyomja.

Az, hogy teljesen decentralizált, kétségtelenül nagy előny lehet a linux kernel fejlesztésében, de nem hiszem hogy tényleg minden projectnek erre van szüksége. Azt hiszem pont ez a feature hozta azt a komplexítást, ami aztán kinyírta a hatékonyságot. Úgyhogy én a gitet már félig bepakoltam a 'technológiai maszturbáció' kategóriába.

Technológiai maszturbáció: amikor az ember valami nagyon szépre gondol, de valami nagyon csúnyát csinál :-)