2012. január 19., csütörtök

maven, java... és a linux!

Ma tartottam egy prezentációt a Red Hat-nél a maven-ről. Jajj, már megint a maven, már vagy a negyedik vagy ötödik eddig életemben. Nekem már kicsit unalmas, de úgy gondoltam ezzel tudnék segíteni a legtöbbet a projectemnek. Persze megpróbáltam új nézőszögből, hátha úgy jobban átjön. Ugyanis maven-t használunk, de nem vagyunk egészen boldogok. Meg is érdemeljük szerintem, de ne aggódjatok értem, rajta vagyok!

Mindenesetre a srácok felének annyi köze van a java programozáshoz, mint nekem az ABAPhoz. "Aha, láttam már olyat!" A Red Hat csákók túlnyomó része nyilván kemény linuxer, égget scriptszag terjeng a levegőben, commandlineokban gondolkodnak, satöbbi. Na és a maven dependency resolution dolgára keményen beszólt egy srác, hogy nem akarnak jar fileokat letölteni a maven repositorykból, jöjjön szépen a buildhez a jar file egy szép csomagból az yum repositoryból. Oszt csókolom.
Elmondtuk neki -többen is-, hogy hát vannak még olyan srácok a világon, akik nem fedorát használnak. Ezzel nem akartam megsérteni de ők vannak azért többen, nekem oké a fedora. Is... akár... Szóval mit mondjunk a java fejlesztők és felhasználók többségének?

Sajnálom ez a java program nem fordul le Windows 7/OS-X/MyPetLinux operációs rendszeren, mert még nem csinálták meg a függő jar fileokat tartalmazó exe/msi/dll/rpm/deb/tgz/ fileokat az ő rendszerére.
(Osx-hez mi is a csomagolás? Na mindegy...)

Aztán meg mi java fejlesztők még mindig ott tartunk, hogy a java alkalmazás operációs rendszertől független amennyiben nem csesszük el ugye, és ezt előnyként értékeljük. Ugyanis bátran fel tudod upgradelni a linuxodat a legfrisebb linuxra, a java alkalamzásod még mindig ugyanazt fogja tenni. legalábbis jó eséllyel, de egy rendszer upgrade semmiképpen sem olyan seggfájás, mint ha OS-függő lenne. Ez egy üzleti alkalmazásnál szvsz rohadtul fontos. Míg ha a függűségeidet pl RPM-be csomagolod, a következő rendszer upgrade esetleg agyoncsapja az alkalmazásodat. Oszt csókolom.

Mit szólnál ha ezzel köszöntene reggel a rendszeradminod?
Hoppá, kicseréltem a hibernate-t az alkalmazásod alatt 4.x-re, maradhat?
Megijednél kicsit, nem? :-)

Azért egy pár sráccal beszéltem, azt hiszem még egy pár kört beszélgetnünk kell mielött azt mondjuk hogy oké értjük egymást, de rajta vagyok a témán.

Egyébként a prezi itt található. Sajnos a hangminőség csapnivaló volt, meg hát angolul se tudok. Ja meg beszélni se nagyon.