2007. május 22., kedd

Elméleti tapasztalat

Egy új szerzetes ment oda a Mesterhez.
- Mester, kérlek mondd el, hogyan láthatom meg a Lényeget?
A Mester ujjával rámutatott egy VAX-terminálra.
- Mi az ott?
- Egy VAX-terminál - felelte értetlenül a szerzetes.
- Mondd el nekem, hogyan láthatom meg a VAX-terminált?
A szerzetes immár tökéletes zavarban felelte:
- 'Ugy, hogy ránézel, Mester.
A Mester erre iszonyú haragra gerjedt, és a terminál-klaviatúrával ütlegelve elzavarta a szerzetest.
(Zen-Fóthista példázat)
Alighanem én is így járnék ha megmutatnám azt a kis projectet a Mesternek (természetesen maven és java 1.5 :) ) amiben modellezgetem az ELTE matematikai tanait.
De nem ez a Lényeg. Nagyon sok generic típus csináltam vele, egészen a halmazelmélettől felépítve a programozás elméletig, és úgy tűnik hogy a egész kellemes generic típusokat írogatni. A C++ template osztályoknál legalábbis sokkal olvashatóbb és igazából a korlátaiba se nagyon ütköztem bele. Szóval minden tudományos összehasonlítást mellőzve: jó cucc, még ha csak syntax sugar is.