2007. július 13., péntek

JUM 2007-07-11

Sajnos közbejött egy nyilván rendkívül fontos, hasznos és érdekes telefonos megbeszélés este 6-ra, így majdnem két óra késéssel jutottam el a JUM-ra. Akkor mát a wicket közepén járt az előadás. Érdekes első benyomás a wicket-ről, valahogy semmi sem új benne, minden olyan mint valamelyik másik frameworkben, tapestry, struts, akármi. Tulajdonképpen lehet hogy mára már lefutottuk a web framework köröket és már csak az van hátra hogy mindenki magának generálhasson olyan frameworköt ami megfelel az elképzeléseinek, bekattint párszáz checkboxot és hajrá... "Na jó, ez csak elmélet" :)
Az érdekes volt hogy amikor János kérdést tett fel a maven-nel kapcsolatban, akkor az összes ex-munkatárs felém fordult, ezt láttam is, de nem tudom milyen arcot vágtam épp akkor. Biztos hangyák háborúja arcot.
Mindenesetre várom hogy felkerüljenek a videók a netre. Idén még nem tudtam normálisan az elejétől a végéig résztvenni egy szakmai konferencián, valamit át kellene paraméterezni, mert ez nem jó így.
Kicsit le is lassult a dolog menete, fél órás előadást biztosan nem vállalnék be, nem vagyok akkora showman, meg nekem hiányzik a dologból az hogy az emberek gyorsan pár szóban előadják hogy éppen mi forog a fejükben, mit hegesztenek éjszakánként, vagy mi az ami felkeltette a figyelmüket, merre jártak és milyen akadályokba ütköztek, hogyan oldották meg, milyen következtetéseket vontak le. Mint egy standup meetingen.
Meg fogok próbálni kicsit gyakoribb, talán minden JUM-ra, de rövidebb, 5-10 perces előadásokat csinálni. Vagy hát inkáb valami villám ötlet, mint előadás. Aztán meglátjuk milyen a dolog fogadtatása.

Blogot kellene írnia minden ismerősömnek, akkor csak azt kellene olvasnom :)