2007. július 2., hétfő

NIO és XML különös kapcsolatáról

Egy vér-lassú verziókövető rendszer rejtett előnyei között van az is, hogy a reggeli update lefutása alatt simán van ideje az embernek leírnia hogy mi volt hétvégén...

Szóval ez volt: visszatértem a MINA frontra és olyan megoldásokat kerestem amivel a byte-tömbönként bejövő adatokból XML-t parsolhatok fel. Az evidens megoldás az az, hogy startolok egy új thread-et és annak átpipeolom a cuccot, ott már nem baj az hogy az ott figyelő akármilyen XML api blocking hívásokkal operál. Viszont kihasználom így a MINA architektúrájának előnyeit?
Idealista gondolat, kevésbé szabadelvű országokban lincselés járhat ilyesmiért, de szerintem egy olyan SAX api lenne jó ide, aminek megmondom hogy bejött ennyi byte az inputról, amit tud eddig azt hívja meg a handleren amit adtam neki. És úgy lészen.
Kutattam hogy valakinek van-e ilyesmi, de nem igazán. Akkor ez biztos valami perverz ötlet. Mindenesetre teljesen biztos vagyok benne hogy amennyiben persze a speci XML api nincs elfúrva, ezzel a megoldással gyorsabb fürgébb az XML üzenetek fogadása.

A speci SAX apihoz talán még annyit hogy lehet egy áthegesztett régi is jó. Csak az IO rétegét kell áthegeszteni. Szóval háború lesz, de hát a törpök élete se csak játék és mese.