2007. augusztus 2., csütörtök

Newtech meetup 2007-08-01

Nyári punnyadás ide vagy oda, a tegnapi egy nagyon jól sikerült meetup volt. Mondjuk a hardcore és extrém informatikától kicsit távolabbi témák jöttek, de aki otthon punnyadt helyette az sajnálhatja. Ez volt:
  • Trencséni Márton: SDSS. Csillagászok amikor programoznak, 10 TB-s adatbázisok, meg időnként kicsit akadozó vizualizációs rendszerek. Nagyon összeszedett kis előadás volt, el is húzódott mert mindenkit érdekelt.
  • Bácsi László: Multitouch-screen olcsón otthon. Szintén nagyon szinvonalas előadás volt, jól összefoglalta, azt hiszem ez a technológia komolyan be fog ütni idővel, ha addig le nem vadásznak az ufók vagy a terroristák.
  • Bártházi András: miner.hu. Mókás kis hobbiprojekt, enyhe ták izzel, de azért még jó. Persze, nem nekem kell tákolnom, felindexeli az I Will Work For Food-ot, tökéletes.
  • Várkonyi Péter: Ez nem volt annyira újdonság nekem, régebben olvastam a népszabiban róla egy cikket. Nagy ritkán ott is írnak érdekes dolgokat :) Mindenesetre jó volt végighalgatni mégegyszer a történetet kicsit részletesebben. Szerintem egy hardcore matematikus biztosan nem fordulna a természethez példákért, legalábbis azok akik nekem eddig előadást tartottak, nem hiszem hogy bármikor is felnéztek volna a könyvből az utóbbi 6milliárd évben, de ezzel is szimpatikusabb a gömbőc.

4 megjegyzés:

Boogie írta...

A tákolás ízt azért érezhetted, mert a problémákra és a megoldási folyamatra koncentráltam inkább az előadásban, és nem az önfényezésre. ;) Amúgy elég sok technológiai próbálkozás van benne, amit mondjuk tákolásnak is lehet hívni...

Kocka írta...

Aham, a project történet az tetszett is nagyon, az volt nekem furcsa amikor odaértél hogy indexelő motor választás, melyiket milyen okból dobtad. Nem lett volna valaki aki segít megcsinálni az lucene-s indexelést? Vagy a többi tényleg annyira gebasz volt hogy a végén sajátot kellett írni?

Boogie írta...

Sajnos nincsen olyan ismerősöm, akire folyamatosan támaszkodhatnék, ha Java-ról van szó. Ez plusz egy üzemeltetésbeni feladatot is jelent, jelenleg nincsen Java a szervereinken, míg minden más van. Egy totál ismeretlen platformra átállni érdekes feladat, de egyszerűen nem volt rá annyi idő, hogy eljátszhattam volna (kezdett használhatatlan lenni a sebesség, és lépni is kellett).

Igen, a többi általam ismert lehetőség teljesen szutyok volt. A MnogoSearch-öt sokáig használtam (a Weblabor.hu mögött ez volt), a gyakorlatban nem alkalmas adatbázis tartalmak indexelésére, ez a lehetőség csak utólag lett belehackelve. Kipróbáltam még pár lehetőséget, és mindegyiknek volt valami baja...

Idő hiányában egyébként jópár sztorit kihagytam, pl. az indulás története korántsem volt teljes, volt még egy érdekes csavar arrafele. A blogból utána lehet olvasni. ;)

Kocka írta...

Ja, ha nincs java, akkor a lucene bukta. Amugy ha felirsz a java-listara ott mindig van aki tudja a valaszt, vagy kerdezel messengerben akkor szivesen segitek en is barkinek java temaban.