2011. november 27., vasárnap

VDay 2011 Budapest

Pénteken Budapesten voltam a VDay konferencián. Ingyenes konferencia létére marha jó, minőségi konferencia volt. Nulla bullshitelés, live demók és valós tapasztalatok, nem pedig marketing-fényezés. Gondoltam röviden beszámolok azoknak, akiket érdekelt volna de nem tudtak eljönni.

Klock László - Amit tudni akartál a vShieldről de soha nem merted megkérdezni

A vShield architektúrális felépítéséről és történetéről, biztonsági hibáiról. Hát ami igaz az igaz, rendesen le lett szidva a vShield. A hibák súlyát átérzem, de nem nagyon tudok hozzászólni mert soha nem használtam. Na és persze nem jött meg a bátorságom az előadástól.

Zrubecz László - VmWare vCenter Server Applience - vCenter linuxon

Másik VmWare technológia, amivel soha nem foglalkoztam :) Ezt tudtam meg róla: már régebben volt egy ilyen szoftvere a VmWare-nek, de abbahagyták és Windows-on árulták inkáb. Most, hogy a Microsoft inkáb a Hyper-V-t szereti, a VmWare is újragondolhatta a stratégiáját és most előjöttek újra a linuxos termékkel. Ez tulajdonképpen egy java-s webapp tomcaten (szóval ha egy ici-pici időt rászántak volna, mehetett volna ez a termék egyébként) alatta DB2 adatbázissal. Na ezen nem csak én buktam ki, hanem kábé mindenki. A DB2-vel horror-élményeim vannak. Láttam már mindenféle adatbázis szerverből hardware meghibásodás nélkül hanyattfeküdt példányt, de DB2-ből láttam a legtöbbet ahhoz képest hogy mennyire ritka egyébként.
Nos emellett a vCenter linuxos verziójának volt pár elszúrt része: iptables üresen, install csomagok rajtahagyva, statikus méretű partíciók a lognak és idióta syslog setup az stunellel. Hát, elég sok munkát ad még egy embernek ez a cucc, mire tényleg használhatóvá válik. De legalább van, a következő verziókban remélhetőleg meghallgatják a felhasználók imáit.

Lajkó Attila - A Red Hat Enterprise Virtualization 3.0 újdonságai

Ez a prezentáció érdekelt a legjobban (ugyanis ezen a szoftveren dolgozok napi 8+ órát). Kicsit mosolyogtam magamban amíg Attila a screenshotokat mutogatta, mert tudtam hogy a windowsos (.Net-es) user interfaceről készült képeket látjuk, egy ponton Attila ezt meg is említette. Na ekkor egyszerre 3 különböző embertől hallottam valami olyasmit hogy "Pffff..." :-D Hát ez van, de persze jön a szép GWT-s felhasználói felület, a srácok ott írják elöttem. Amúgy az újdonságok: multi level administration, host hooks, rest api, satöbbi. Nekem kicsit hiányzott az oVirt az előadásból, de nem kellett arra se sokat várni.

Kunszt Árpád - IPv6 biztonsági kockázatok

Hát, mégegy előadás, amintől okosabb és boldogtalanabb lesz az ember. Pár demóval (pl hup.hu hijack) megfűszerezett beszámoló. Nem szivesen lennék hálózati rendszergazda, de tágult a tudatom.

Deim Ágoston - Futás a végtelenbe

Ago eredetileg egy munkatársával ketten akarta bemutatni linuxos és windowsos virtualizációs megoldásokat, kvm vs hyper-v. A kolléga viszont beteget jelentett, így csak kicsit lettem okosabb a Hyper-V-vel kapcsolatban (sebaj, úgyse veszek windowst) jópár élő demót láttunk viszont a kvm parancssori és grafikus felületeiről. Egy ponton Ago az oVirt-et is megemlítette (Köszi Ago!), mint érdeklődésünk potenciális célpontját, amennyiben elég bátrak és türelmesek vagyunk hozzá. Azért ne aggódjatok, nagyon dolgoznak rajta a srácok, lesz packagelve mindenféle distróra: ubunturól, gentoo-ról és suse-ról tudok. (a fedora _nyilván_ beleértendő :-) ) Szóval csak a nagyon egzotikus disztrókra kell sokat váni talán.
Ago előadása egyébként talán a legszórakoztatóbb volt pedig a többi előadó is jó szöveget nyomott. Például amikor su - után mégse kért jelszót a szerver, de Ago elkezdte begépelni a jelszóként használt trágár szót a kivetítőre párszáz ember elött, az elég tréfás volt :-)

Egyéb

Több előadó használta az "Enterprise" szót pejoratív értelemben. Ezt meg tudom érteni. Sajnos viszont a java programnyelvet is lenézően említették. Szomorú, nem kellene, hogy így legyen. Az hogy java-ban programozunk, nem jelnti azt hogy totál idióták vagyunk. Legalábbis azt még nem.

Volt gépmutogató asztal, az Inteles srác mutogatta a félelmetes virtualizációs célszervert, amibe egy unitba 16 core és 196 GB memória passzol, és persze 6 unit fér el benne. Közös SAS diskarray és beágyazott management rendszer. Szóval egy atomerőmű. Gondoljatok csak bele mennyi passziánsz futhat ezen, már alig pármillió forintért.

A szomszéd teremben esküvőipari konferencia zajlott. Gázul hangzik, remélem soha nem leszek az ügyfelük.

Valamint baró jó volt a hazai kaja. A csehek nagyon tudnak élni de én a szakácstudományukat nem tudom annyira értékelni :-) Ezt ne mondjátok meg nekik! :-D