2012. február 18., szombat

Developer Conference 2012 Brno, első nap

Tegnap a brnoi fejlesztői napon voltam, csak pár prezentációról, ami nagyon tetszett...

Towards Unified Messaging - Frantisek Reznicek

A csákó az AMQP protokolról és az apache qpid-ról beszélt. Az AMQP egy szabvány message queue-knak, nekünk a JMS protokol miatt nem volt különösebben fontos, hogy protokol szinten szabványos legyen. Elég volt kicserélni a drivert és kis szerencsével működött. Mindenesetre egy egész tucat JMS szerver implementálja ezt a szabványt most már. Pl az ActiveMQ és a  is.

Richfaces: testing on mobil devices - Pavel Pitonak


Érdekes demó a QE csapattól arról, hogy hogyan automatizálják a tesztjeiket mobil eszközökre virtualizált szerverekkel.

What are Drools, Guvnor and Planner - Geoffrey De Smet

Java témában kb etalonnak számító rules engine és a köré épített projektek. Semmi új nem volt nekem, decemberben elkezdtem egy prototipis projektet az oVirt mellett kisérletezésre és az egészen Drools-ra épül. Geofrey viszont jó előadó és a többiekkel ellentétben nem akadozik és nem dadog. Ja meg cseh akcentusa sincs :)
A drools érdemel talán egy kicsit nagyobb figyelmet, szerintem sok gyakori problémát le lehet vele egyszerűsíteni.

Hibernate OGM - Michal Linhard

Ez egy jelenleg alpha állapotú project arra, hogy sima JPA apival és annotációkkal ne csak hagyományos relációs, hanem NoSQL jellegű adatbázisokba is lehessen perzisztálni. Jelenleg csak az infinispannal megy, de az infinispan mögött lehet akármi is: cassandra, mongo, akár relácis adatbázis vagy filerendszer is.
Ez nagyon tetszett, nem tudom hogy fog elsülni ez a próbálkozás, de marha jó ötletnek tartom. Kiváncsi vagyok tényleg sikerülhet-e a gyakorlatban, hogy kihúzod az appod alól a relációs adatbbázist és kicseréled valami NoSQL-re.

Continuous integration with Jenkins CI - Vojtech Juranek

Trükkök Jenkinssel. Virtuális szervereken futó agentek, egzotikus nyelvek (php például), bug detektor pluginok. Mondjuk a statikus analízisre én a sonar-t tartom a legjobbnak, az nagyon pöpec.
Csak én tartom igénytelennek a jenkins webes felületét? Jó, úgyis csak fejlesztóknek kell, de ha ennyien használjuk, nincs egy designer köztünk?

No, most jön a második nap, ma oVirt, GlusterFS, SPICE további JBOSS előadásokat fogok hallgatni.