2012. február 7., kedd

mongo - eddig

A hétvégén kipróbáltam a mongodb-t és az igazság az, hogy nagyon tetszik. Írtam rá egy kis java webappot, és kicsit meghajtottam, a webapp 3000 request/sec-et simán elvitt mindenféle tuning és cache nélkül egy 1.5 GB-os adatbázissal. Na jó be volt indexelve, de az mondjuk a minimum... A processzorídő túlnyomó részét a jvm vitte el (nyilván mert neki parsolgatnia kellett, meg serializálnia, ami sebesség szempontjából elég haszontalan). Pedig még egy youtube film is fogott a processzoridőből. Szóval sikerült meglepni, nemgondoltam hogy ilyen jól fog pörögni.
A cassandrához képest az is nagyon tetszik, hogy nagyon könnyen ki lehet deríteni egy collection méretét. Cassandrában nem is tudom hogy lehet...
Aztán a springes API is egész klassz hozzá. A plain API se valami bonyolult, a JDBC-hez képest pedig ultraegyszerű.
Egészen kiváncsi lettem, megpróbálom valamikor a cassandrára írt tesztemet átírni mongo-ra hogy lássam hogy néz ki több node-on.