2012. február 19., vasárnap

Developer Conference 2012 Brno, második nap

A fedora konferencia második napjáról jelentjük. Ma főleg (de nem kizárólag) JBoss előadásokat hallgattunk meg. Voltunk páran magyarok, többnyire magyarországi magyarok, a brnoiak csak néha tolták elő az orrukat :-)

Swimming Upstream - Jared Smith

A fedora project vezetője arról beszélt, hogy milyen egy ilyen linux disztró fejlesztését irányítani, igen ezzel az opensource dologgal nem zavarnálak titeket, de megemlítette valahol a java-t, beszéltünk az egyik szünetben és azt hiszem hasonlóan látjuk a helyzetet a fronvonal két szembenálló lövészárkából:
A java fejlesztők és a linux fejlesztők valamit kapni akarnak egymástól, de nem értik meg egymást és a végén senki nem kap semmit. Bukó, nem? Nyomozok a dologgal kapcsolatban, vannak fejlemények, majd mesélek egy másik posztban.

oVirt overview - Alan Pavec

Ez a munkám, imádatom és gyűlöletem tárgya, úgyhogy beültem hogy meghallgassam. Majdnem teltház volt a nagyteremben, örültem neki hogy ekkora érdeklődés volt. Sokan kérdeztek is. Remélem a hibákat sikerül kijavítani mielött ők is megtalálják...

RHQ4 - Lukás Krejci

Igen, a JBoss a redhaten belül egy külön ország. A java általában már csak így van. Szóval a RHQ-val java szervereket lehet igazgatni, több platformon keresztül. Lukás csinált jópár demót is, néha volt egy kis izgalom hogy most mi történik, de mindig jól sült el, pedig baromi nehéz live demót csinálni.

Whats new in JBDS 5.0? - Martin Malina

JBoss Developer Studio. Jaja, erről  a srácról csinálták ezt a vicces képet az üresnek látszó teremmel. Senki nem ült közel, mert akkor nagyon felfele kell nézni a kivetítőre. Közben én laptopon próbálgattam amit a srác mutatott (ugyanis nem vagyok pillanatnyilag képben jboss IDE-ből), meg is akadtam kicsit a forge konzolon, nekem ez ugyanaz volt, mint a springsource roo nevű cucca.

HornetQ - fastest JMS provider - Niroslav Novak

Ideje, hogy erdemben foglalkozzak a HornetQ-val. Ahogy néztem, könnyen beágyazható és szépen muzsikál. Igazából nem a sebesség az első és legfontosabb dolog, amit egy JMS szerver előnyei között fel tudok sorolni, de nem árt egyáltalán. Mondjuk nem annyira gyorsabb az ActiveMQ-nál. Érdekes lenne egy friss összehasonlítás, mit tudhat az ActiveMQ csapat új cucca.

Tomcat 7 and Tomcat 8 - Mladen Turk

Mit kaptunk a tomcat 7-től és mit kapunk majd a tomcat 8-tól? Állítólag a tomcat 7 sokkal jobb minőségű, mint a 6-os széria és ez a legfontosabb a legtöbb fejlesztőnek. (még nem találkoztam senkivel aki az async apit használta volna, annak ellenére hogy nagyon nagy dobásnak tartottam) A tomcat 8 olyan dolgokat tartogat, mint websockets... amire semmilyen standard api nincs, de legalább történik valami.

Egyéb...

Egyébként volt kaja, volt innivaló (kólás pohárból kofola, király), esti parti és voltak magyarok is, Magyarországról jöttek hárman. Páran nem mertek elindulni a hazai úthelyzet miatt sajnos. De akik jöttek, azokkal jót vitatkoztunk pár kérdésben :-)

A 'Presentation Skills' tanárnőt láttam mászkálni a kamerájával, aligha a linux kernel érdekelte, szerintem megpróbálja majd a geek-eket kicsit rocksztárosabbra faragni. Nem baj, rájuk fér :-)