2007. március 25., vasárnap

A függőség függőségének a függősége

Na ez tényleg bosszantó. Hardcore ant fanok, ezt hímezzétek a zászlótokra :) Szóval miután megírtam a red5-hoz a maven pom-ot, a következő szituáció derült ki:
  • Nekem szükségem van a red5-ra
  • red5-nak kell mina-spring
  • mina-springnek kell spring 1.2.8
  • nekem nem kell spring 1.2.8, mert én már spring 2.0-t hajtok
Na, ez a szitu, az exclude tag nem gyógyítja.
Konklúzió: a törpök élete se csak játék és mese. Majd megoldom, vagy idővel elmúlik :)

Hétvégül had lökjek ide egy félig OFF gondolatot:
Kurt Vonnegut, talán a legmeghatározóbb ma is élő író Börleszk című regényében említi hogy az embereknél az egyetértés az amolyan barátkozás-féle, az egyet-nem-értés pedig a konflikuts kiélzésére szolgál. (Lehet ezen intellektuális vitát nyitni, de nem vagyunk mi bölcsészek, én legalábbis nem, egyszerűen 26 év tapasztalatából frappáns kis igazságnak minősítettem.) Itt ugye van egy kis gáz, mert ez a szoftver iparág egy szegmensen belül is egyszerűen túl komplex ahhoz hogy az emberek tök jól egyetértsenek és zökkenőmentesen együtt tudjanak működni. Pedig ez az egész csapatsport, a csapatjátékhoz meg kell valami összetartás.
A legnagyobb kihívás talán az, hogy hogyan kezelje az ember az eltérő véleményeket úgy, hogy ne legyen az konflikuts forrása és mégis legyen haladás, transzformálódjon az architektúra. Olyan haladás amit mindenki haladásnak tart. Az ilyesmihez többet kell beszélni mint a billentyűzetet kalapálni, és legalább annyira politikusnak* kell lenni mint hegesztőmunkásnak.

*: nem a parlamenti meg általában a magyar izékre gondoltam