2007. november 21., szerda

JUM 2007-11-21

Most a létszám lényegesen magasabb volt, nem számoltam, szerintem úgy 20 fő lehetett.
  1. Tvik: Android - Rövid és hatékony betekintés az Android világába azoknak akik nem lógtak a témán az utóbbi két hétben. Jó volt kicsit a hype nélkül hallani a dologról, így már van elképzelésem van arról hogy hol fog a technológia elhelyezkedni.
  2. Czimmermann Gábor: Glassfish - Hát nekem ez az alkalmazás szerver téma mindig marad ott, hogy használjuk azt ami elég kényelmes fejlesztésnél és megbízható üzemeltetésnél.
  3. Auth Gábor: MDA - Gábor megint hajmeresztő dolgokat mesélt és mutatott be. Gázos UML eszközök, kicsit keverős fejlesztési menet, ilyesmi. Van értelme ennek az MDA dolognak, de nem így, úgyhogy csak óvatosan ezen az aknamezőn.
Végül nem kaptam választ arra, hogy kivel futhatok össze a JavaPolis-on, úgy tűnik senki ismerőssel. Sebaj, akkor most nem klikkesednek a magyarok, majd próbálok kapcsolatépíteni.
Valaki még feljött azzal, hogy kevesen jelentkeznek előadni. Én a legkevésbé sem érzem magam hibásnak, ajánlottam a flex+xfire+spring+JPA ötpercest, csak senkit sem érdekelt :)

Egy kis konstruktívnak szánt kritikát idetolnák még a végére. Elmondja X az előadását, felmerülnek kérdések, az odáig oké, csak az Y szofter nagyon mély dolgai engem már nem érdekelnek, láttam ott a jobbszélen is embereket akik másról beszélgettek már. Valamilyen korlátot kellene szabni ennek a kérdezős időnek, erősíteni a sörözést. Igen, ez most newtech-es koppintás, de hát ha egyszer jól csinálják, akkor nem szégyen tőlük tanulni...